محل تبلیغات شما

نگاهی بر نظریه های یادگیری رفتار گرایی

مقدمه

نظریه های یادگیری در واقع اصول کلیت یافته ای هستند که زمینه ی یادگیری و شرایط آن را تبیین می کنند. نظریه ها ضمن هدایت روش های تدریس، معلمان را با سودمندی و کاربردی بودن روش به کار گرفته شده آشنا می سازند. البته تاکنون هیچ مکتب یا نظریه ی واحدی نتوانسته است تصویر جامع و کاملی از تمامیت یادگیری انسان ارایه دهد.

·        معیار قضاوت رفتار گرایان فقط رفتار قابل مشاهده » است.

·        در تدریس رفتار گرا چه یاد گرفتن »  مهم تر از چگونه یادگرفتن » است.

·        هدف اساسی رفتار گرایی پی بردن به روابط قابل پیش بینی محرک ها و پاسخ ها است.

·        در کلاس درس رفتار گرا ، دریافت هر پاداش محرکی برای یادگیری های بعدی است.

·        تمرین و تکرار در فرآیند یادگیری رفتار گرایی نقش بسزایی دارد.

 

 

واکاوی تجربه راهبران آموزشی از اجرای الگوهای نظارت آموزشی معلم-محور در مدارس ابتدایی

نظریه یادگیری شناخت گرایی

نظریه ی رفتار گرا و کلاس درس

رفتار ,یادگیری ,·        ,نظریه ,های ,گرا ,است ·        ,رفتار گرا ,رفتار گرایی ,کلاس درس ,» است ,یادگیری رفتار گرایی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها