نگاهی بر نظریه های یادگیری رفتار گرایی
مقدمه
نظریه های یادگیری در واقع اصول کلیت یافته ای هستند که زمینه ی یادگیری و شرایط آن را تبیین می کنند. نظریه ها ضمن هدایت روش های تدریس، معلمان را با سودمندی و کاربردی بودن روش به کار گرفته شده آشنا می سازند. البته تاکنون هیچ مکتب یا نظریه ی واحدی نتوانسته است تصویر جامع و کاملی از تمامیت یادگیری انسان ارایه دهد.
· معیار قضاوت رفتار گرایان فقط رفتار قابل مشاهده » است.
· در تدریس رفتار گرا چه یاد گرفتن » مهم تر از چگونه یادگرفتن » است.
· هدف اساسی رفتار گرایی پی بردن به روابط قابل پیش بینی محرک ها و پاسخ ها است.
· در کلاس درس رفتار گرا ، دریافت هر پاداش محرکی برای یادگیری های بعدی است.
· تمرین و تکرار در فرآیند یادگیری رفتار گرایی نقش بسزایی دارد.
واکاوی تجربه راهبران آموزشی از اجرای الگوهای نظارت آموزشی معلم-محور در مدارس ابتدایی
رفتار ,یادگیری ,· ,نظریه ,های ,گرا ,است · ,رفتار گرا ,رفتار گرایی ,کلاس درس ,» است ,یادگیری رفتار گرایی
درباره این سایت