شناخت گرایی ، فرایندهای ذهنی را مورد توجه قرار می دهد.
شناخت گرایان بر خلاف رفتار گرایان به جای تأکید بر رفتار قابل مشاهده ، فرایند های عالی ذهنی مانند تفکر ، تعقل ، ادراک و مسأله گشایی را مورد توجه قرار می دهند و براین باورند که حافظه ، انگیزش و تفکر نقش مهمی در آن بازی می کنند. بر اساس دیدگاه های جدید موجود در این نظریه، یادگیری فرآیندی است که طی آن دانش و اطلاعات به وسیله ی خود یادگیرنده:
کسب می شود؛
پردازش می شود؛
دست کاری می شود؛
و به یاد سپرده می شود.
سپس دانش و اطلاعات کسب شده در موقعیت مناسب به وسیله ی خود یادگیرنده :
Ø به یاد آورده می شود؛
Ø سازمان نبدی می شود؛
Ø وبا دانش و اطلاعات جدید.
واکاوی تجربه راهبران آموزشی از اجرای الگوهای نظارت آموزشی معلم-محور در مدارس ابتدایی
شود؛ ,، , ,ø ,اطلاعات ,دانش ,می شود؛ ,شود؛ ,و اطلاعات ,دانش و ,به یاد
درباره این سایت